Aktuelna društvena pitanja u fokusu kompanija

Pre deceniju ili dve, bila je retkost da se neko opredeljuje za platnene vrećice umesto plastičnih kesa, da se od tačke A do tačke B radije vozi biciklom, ili da se, pak, bori za čistiji vazduh. Isto tako su sve češće odluke mladih da subotu provedu u prirodi, da koriste sintagme kao što su „body positivity“, socijalna inkluzija, održivi razvoj ili da imaju odgovore na pitanja u kakvom svetu žele da žive za pet godina.

Danas je to nužna pretpostavka osvešćenog društva kakvom čovečanstvo teži i nove generacije odrastaju s tom mišlju. Ovako postavljena, „nova normalnost“ je starija od prošlogodišnje pandemije, a ona podrazumeva svest svakog pojedinca u društvu o ličnoj odgovornosti i mogućnostima delovanja koji idu u korak sa održivom vizijom sveta i neophodna je da bismo opstali i živeli kvalitetnije.

Svoj deo odgovornosti u kreiranju podsticajne društvene zajednice, prihvatili su aktivistički i tržišni lideri različitih industrija. Kompanije koje uspešno posluju ne prepoznaju se više samo po profitnom udelu u tržištu, već i po društveno angažovanim projektima čiji su nosioci, a njihove najveće investicije postaju ulaganja u održivu budućnost zajednice u kojoj posluju.

Ovaj pozitivni trend potvrđuju i navodi globalnog PR izveštaja koji je objavila Međunarodna organizacija za konsultantske usluge u komunikacijama ICCO. Ako je suditi po njemu, do kraja 2021. i u narednim godinama, akcenat delovanja privatnog sektora će biti na pitanjima predupređivanja neželjenih klimatskih promena, većoj socijalnoj inkluziji marginaizovanih grupa, ali i unapređenju zdravstvenih sistema, što se može povezati sa iskustvima koje različite države sveta nose zbog pandemije.

Kada je reč o Srbiji, goruća pitanja se u velikoj meri podudaraju sa globalnim aktuelnostima. Pritisak za rešavanje nekih, poput ekoloških pitanja je, međutim, sve veći. Ohrabrujuće činjenice, sa druge strane, pokazuju porast interesovanja domaćih tržišnih aktera da podrže aktivističke naume i razvoj njihovih inovativnih rešenja. Jedan od nesumnjivo značajnih koraka na tom tragu načinio je A1 Srbija, pokretanjem programa „Svet kakav želiš“.

Na osnovu selekcije relevantnih stučnjaka, a potom i javno prikupljenih glasova građana, kompanija A1 Srbija dodelila je sredstva za realizaciju projekata u ukupnoj vrednosti od 10 miliona dinara trima inicijativama koje su predlagale sopstveno rešenje za neki od postojećih društvenih izazova.

Pobedničke ideje temelje se na unapređenju sistema javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Prvoplasirani projekat „Bolji vazduh građanima“ Internet društva Srbije osvojio je čak 27.000 glasova građana i shodno tome, pet miliona dinara koje dodeljuje kompanija A1 Srbija. Ova inicijativa se bazira na produkciji pristupačnih low-cost uređaja za merenje kvaliteta vazduha.
Drugoplasirani projekat „Mama, kako si“, iza kojeg stoji Centar za mame, poneo je nagradu od tri miliona dinara za kreiranje besplatne telefonske linije za psihiološku podršku mamama. Fondacija Petlja našla se na trećem mestu osvojivši dva miliona dinara za realizaciju otvorene platforme „Budi data driven“, koja će omogućiti besplatan onlajn pristup edukativnim materijalima koji se tiču interpretacije i vizuelizacije podataka.

Podrška inicijatorima promena i iskorak ka svetu koji bi bio optimalnije i zdravije mesto za život svih, kakvu je ponudio A1 Srbija, mogla bi postati uzor i drugim kompanijama zastupljenim na domaćem tržištu, a uspeh nagrađenih organizacija motiv drugim aktivističkim grupama i pojedincima da od svojih kreativnih i važnih ideja ne odustaju. Uz ovakve inicijative smo na korak bliže svetu u kakvom želimo da živimo.