Kompanija A1 podržava inicijative za bolji svet

Telekomunikaciona kompanija A1 Srbija će do kraja ove godine podržati realizaciju tri inicijative koje će obezbediti psihološku pomoć majkama, besplatan onlajn kurs za obradu podataka i uređaje za merenje kvaliteta vazduha širom Srbije.

Reč je o projektima nagrađenim na društveno odgovornom programu „Svet kakav želiš“, čiju je realizaciju kompanija A1 Srbija podržala sa 10 miliona dinara.

 „U osnovi svega je ideja da promene počinju od pojedinaca koji se usuđuju da menjaju svet i imaju ideju kako da to ostvare, zbog čega smo odlučili da podržimo inicijative koje predlažu praktična i održiva rešenja za najveće društvene izazove. Relevantni stručnjaci su nam pomogli da izaberemo troje superfinalista, a konačnu reč smo dali građanima na onlajn glasanju“, kazala je agenciji Beta Ana Boroš Todić, zadužena za korporativne komunikacije kompanije A1 Srbija.

Najviše glasova i pet miliona dinara osvojio je projekat „Bolji vazduh građanima“ Internet društva Srbije. 

„Pošto podaci o zagađenju vazduha treba da budu svima dostupni, Internet društvo Srbije osmislilo je pristupačan uređaj za merenje parametara zagađenja, „Klimerko“, koji šalje podatke u realnom vremenu na otvorenu platformu. Njihov plan je da ga podele opštinama u delovima Srbije koje nemaju merne stanice za kontrolu kvaliteta vazduha“, objasnila je Boroš Todić.

Drugoplasirani projekat „Mama, kako si?“, iza kojeg stoji Centar za mame, osvojio je nagradu od tri miliona dinara za kreiranje besplatne telefonske linije za psihološku podršku mamama u Srbiji, a dva miliona dinara pripalo je Fondaciji Petlja koja će kreirati otvorenu platformu „Budi data driven“, gde će korisnici imati besplatan kurs za interpretaciju i vizuelizaciju podataka.

„Nadamo se da će naš program biti uzor i drugim kompanijama da podrže pozitivne promene u društvu. Dijalog između državnog, privatnog i civilnog sektora, obrazovnih institucija i stručne javnosti je važan za dalji razvoj zajednice“, istakla je Boroš Todić.

Ona je navela da je pre pokretanja ovog programa kompanija A1 otvorila širi dijalog sa stručnjacima i predstavnicima medija o tome u kojim oblastima postoje najveći izazovi i gde bi pomoć bila najdelotvornija. 

„Fokusirali smo se na tri oblasti koje su od izuzetnog značaja za Srbiju – ekologiju, javno zdravlje i obrazovanje. Kompanija A1 Srbija već godinama postavlja nove standarde društveno odgovornog delovanja u ekologiji. Predano radimo i na unapređenju obrazovanja kroz učinkovitu digitalizaciju dostupnosti znanja što većem broju ljudi. Snažno podržavamo sve projekte koji imaju za cilj unapređenje javnog zdravlja, posebno ako se radi o ranjivim društvenim grupama koje su marginalizovane usled globalne pandemije“, kazala je Boroš Todić. 

Ukazala je da je kriza izazvana pandemijom korona virusa društvene nejednakosti učinila transparentnijim, ali je oživela i novu solidarnost. 

„Najveći broj kompanija je ostao privržen zacrtanim ekološkim i sociološkim ciljevima ili su čak podigli lestvicu, pomerajući fokus na društveni uticaj i odgovornost. Danas je važnije nego ikada da kompanije budu posvećene rešavanju društvenih problema, jer to doprinosi zajedničkom napretku“, ocenila je Boroš Todić.

Podsetila je da kompanija A1, bivši Vip, u Srbiji posluje 14 godina, neguje poslovnu kulturu u kojoj su zaposleni motivisani da se dobrovoljno pridružuju različitim javnim akcijama.

„Zajedno sa građanima čistili smo obale reka širom Srbije. Kao  kompanija koja promoviše digitalizaciju i korišćenje modernih tehnoloških rešenja, imamo posebnu odgovornost da edukujemo korisnike o bezbednom korišćenju interneta, novih uređaja i softvera. Trudimo se da u tranziciji ka digitalnoj budućnosti niko ne bude izostavljen, pa tako kreiramo kampanje koje su fokusirane na različite segmente društva. Nastavićemo da osluškujemo potrebe zajednice i da ulažemo u svet kakav svi želimo“, rekla je Ana Boroš Todić.